Blogi firmowe od dawna są tematem wielu artykułów. Są one jednak coraz częściej wykorzystywane, a blogerzy, szczególnie Ci wykorzystujący wideo, są obecnie szczególnie aktywni. Liczba filmów zwiększa się i pokazuje prawdziwy eksplozję blogów lub stron internetowych, które przekazują tego typu wideo. Przyjrzyjmy się bliżej dobrym powodom, dla których warto stworzyć blog firmowy.
Dlaczego warto stworzyć blog firmowy?
Stworzyć społeczność, którą można przekierować
Pierwszym interesem bloga jest możliwość stworzenia społeczności wokół tematu, który może, ale nie musi być satyryczny. Często chodzi o zapewnienie niezbędnego poziomu wiedzy, aby każdy mógł się rozwijać w danej dziedzinie lub po prostu wymieniać się wiedzą ze społecznością. Blog, który definiujemy tu szeroko, gdyż obejmuje także sieci społecznościowe (nawet jeśli w tradycyjnej definicji tak nie jest), pozwala na zgrupowanie społeczności. Łatwiej jest wtedy przekierować ich na stronę lub ofertę, która odpowiada ich oczekiwaniom. Można to zrobić bardzo pośrednio, po prostu informując społeczność i zwiększając liczbę osób, które używają danego produktu. Można sobie wyobrazić blog o bieganiu prowadzony przez producenta obuwia sportowego.
Pozycjonuj się jako ekspert
Prowadzenie bloga firmowego pozwala przede wszystkim na pozycjonowanie siebie jako eksperta. Wystarczy spojrzeć na trenerów uwodzenia i kursy szkoleniowe, które potem sprzedają, aby zrozumieć, że jest to prawdziwa okazja do wykazania się wiedzą specjalistyczną i uznania się za numer 1 w tym sektorze. Jeśli przyjrzymy się bliżej, numery 1 nie wahają się odnosić do siebie nawzajem i w ten sposób pozycjonować się jako jedyny gracz. Jest to dobry sposób działania, ponieważ uwiarygadnia różne oferty. Niektórzy ludzie nie wahają się stworzyć własnego bloga po prostu z pasji do danej dziedziny i chęci podzielenia się swoim punktem widzenia na konkretne tematy, które są dla nich ważne lub po prostu z chęci przekazania wiedzy w danej dziedzinie.
Zwiększanie ruchu na stronie internetowej
Wiele blogów firmowych są tworzone w celu przyciągnięcia ruchu na stronie internetowej. Podczas gdy tworzenie strony z treścią jest niezwykle czasochłonne i wymaga regularności, która może być zbyt wymagająca, blog lub strona na portalach społecznościowych może stanowić dobry pośrednik pomiędzy tymi dwoma praktykami. Można utworzyć link z bloga do strony internetowej lub odwrotnie w celu redystrybucji ruchu. Regularność nie jest wtedy taka sama jak w przypadku stron z treścią, co pozwala poświęcić jej mniej czasu. Przekierowanie kanału może również poprawić ranking w wyszukiwarkach, co czasami jest pożądanym efektem.
Jak stworzyć swojego bloga firmowego?
Jest kilka rzeczy do rozważenia przed założeniem bloga:
- Po pierwsze, blog firmowy musi mieć tożsamość. Rzadko chodzi o to, by stworzyć całość, która jest skierowana do wszystkich i nie ma tożsamości. Trzeba określić treść, którą będzie się publikować i grupę docelową, do której należy się zwrócić. Dobry blog zajmuje się jednym tematem (lub kilkoma w szczególności) lub ma jedność tonu. Internauci powinni znaleźć w nim coś wyjątkowego i zakwalifikować go w kilku słowach. Jest to często określane mianem linii redakcyjnej;
- Jeśli zdecydujesz się na założenie bloga, będziesz musiał regularnie publikować materiały. Jeśli nie musisz publikować codziennie, musisz wykazać się pewną regularnością (np. raz w tygodniu) i wziąć pod uwagę fakt, że musisz poświęcić na to trochę czasu. Niepublikowanie niczego przez wiele tygodni może szybko doprowadzić do opuszczenia społeczności;
- Czego oczekuje się od takich serwisów? Przede wszystkim blog firmowy musi mieć najwyższą jakość. Nie myśl, że możesz po prostu spartaczyć treść. Większość z tych, które działają, wymaga dużo pracy, a niektórzy poświęcają dużo czasu na pisanie skryptów, edycję i wyszukiwanie szczególnie istotnych informacji. Treści są często rzadsze, ale bardzo wysokiej jakości i wymagają wysokiego poziomu wiedzy specjalistycznej. Niezależnie od tego, czy mówimy o rytmie, czy o sporze ze źródłem, praca wydaje się czasem kolosalna. Poziom wiedzy fachowej jest często wysoki, niezależnie od dziedziny, której dotyczy blog: polityka, uroda, przedsiębiorczość. Refleksje są również na ogół nowoczesne i często związane z nowymi trendami i wiadomościami.